محمدحسین روشنک، رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی بعنوان سخنران 7امین همایش برندینگ و تولید بدون کارخانه اینچنین به وضعیت برند در کشور اشاره کرد. براساس دیدگاه او «به دلیل سیستم اقتصاد کوپنی بعد از انقلاب، برند از کشور ما حذف شد و پس از پایان جنگ و اعمال سیاستهای مرحوم آیتالله هاشمی رفسنجانی این انگیزه دوباره در فعالان اقتصادی به وجود آمد».
او میزان پیشرفت برند در کشور را 25 و در استان 35 درصد دانست و به ایده تولید بدون کارخانه اشاره کرد که بسیاری آن را با برونسپاری تولید اشتباه میگیرند.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی تصریح کرد: برونسپاری یعنی ساخت بخشی از کالای یک واحد تولیدی در واحدی دیگر اما تولید بدون کارخانه به این معناست که برندی در اختیار فعال اقتصادی باشد و براساس استاندارد مد نظر خود سفارش تولید به واحدهای تولیدی بدهد و با برند خود آن را عرضه کند؛ چنین کاری موجب کاهش هزینههای تولید و انتقال سرمایههای بخش تجارت به حوزه تولید میشود.
به عقیده روشنک وزارت صمت هنوز با مفهوم تولید بدون کارخانه آشنایی ندارد. او اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون تنها یک موافقت اصولی در خصوص تولید بدون کارخانه از سوی وزارت صمت صادر شده که متعلق به من بوده است.